در بخش علمی آموزشی بند پنج و هفت مصوب شورای عالی آموزش و پرورش دوره متوسطه نخست چنین آمده است :
و « با زبان عربی برای فهم بهتر قرآن و احادیث و ادعیه و ادبیات فارسی تا حدودی آشنا است. » « می تواند از رسانه های ارتباطی برای کسب اطلاعات استفاده کند . »
در راهنمای برنامه درسی عربی دو هدف بالا پوشش داده شده است.
در بند هفتم شورای عالی به توانایی بهره گیری از رسانه ها اشاره شده ،در راهنمای برنامه درسی نیز به وبلاگ نویسی و تهیه نرم افزار و کتاب گویا اشاره شده است.
در بخش فرهنگی هنری بند هفت مصوّب دوره متوسّطه نخست این گونه آمده است: « به مطالعه متون ادبی و فرهنگی علاقه مند است. »
با توانمند سازی دانش آموز به زبان عربی و با توجه به رویکرد نوین متن محوری در نگارش کتابهای جدید این علاقه مند سازی در دانش آموز به وجود می آید.
در بند 6 از بخش علمی آموزشی مصوبه شورای عالی آمده است : « زبان عربی را در سطح درك معنی برخی از سور قرآن و احادیث و اذ كار و دعاهای متداول می داند و از دانش خود در زبان عربی برای فهم بهتر متون ادب فارسی استفاده می كند . »
اشتراک گذاری در تلگرام
درباره این سایت